Budowa własnego Custom Flipper DIY by dioda2000 - Wersja do druku +- Forum Flipperowe (https://forum.flippery.org.pl) +-- Dział: Warsztat (https://forum.flippery.org.pl/forumdisplay.php?fid=107) +--- Dział: Poradniki, pomysły, ciekawostki, renowacje stołów, mody (https://forum.flippery.org.pl/forumdisplay.php?fid=39) +--- Wątek: Budowa własnego Custom Flipper DIY by dioda2000 (/showthread.php?tid=2253) |
Budowa własnego Custom Flipper DIY by dioda2000 - dioda2000 - 02/02/2018 Tak jak wcześniej obiecałem nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat, ale chciałbym spróbować stworzyć własną maszynę oraz podzielić się tym właśnie tutaj na forum, flipper nie będzie budowany od podstaw ponieważ z powodu braku czasu nie chcę go tracić na zabawę w stolarza i umieszczania cewek, switchy, żarówek itp od począ tku, proszę również o nie pisanie tutaj nie na temat aby z tego nie zrobił się offtop, tylko kwestie pomocne i pomysły, chcę poważnie podejść do tematu, mam nadzieję że się uda, w poniższym spisie zamieszczam szczegóły: 1. Moduł główny to ARDUINO MEGA 2560 + złą cza Terminal Block PA06 2. Wyświetlacz MATRIX MAX 7219 Red ( 2 player ) 3. Dławik DFPlayer mini + wzmacniacz 4. Płyta z tranzystorami do sterowania cewkami i lampkami. 5. Do rozszerzenia I/O w w arduino posłuży PCF8574 6. Raspberry PI + monitor 22" 7. Zasilanie Tutaj będę zamieszczał okresowo postęp moich prac, proszę o wyrozumiałość gdyż naprawdę mam skromnie z czasem ponieważ pracuję w branży IT. Pozdrawiam Tutaj filmiki z prototypu, na począ tku uruchomienie i test wyświetlacza oraz dźwięku, następnie pojawia się napis WRZUĆ MONETE i punkty na przemian, czeka na monetę no i start gry dalej zobaczcie sami :lol: Opcje jakie są już dostępne to: 1. Ustawienie ilości bill z pamięcią 1-5 2. Regulacja głośności z pamięcią 1-30 3. Free Play 4. Funkcja Coin 5. Zapamiętywanie kredytów po wyłączeniu z sieci 6. Zapis HIGHSCORE 7. Animacje wideo 8. Menu diagnostyczne do testowania oświetlenia LED, switchy oraz cewek. Funkcje gry: 1. BALLSAVE 40s 2. MULTIBALL 3. EXTRA BALL 4. BONUS końcowy Dźwięki są z gry Mortal Kombat :roll: muzyka w tle zaprogramowana. (wejścia IN Switches ukończone), multiball zaprogramowany, programowanie wyjść OUT dla COIL-s ukończone. 2 Players - zaprogramowane i tak już docelowo zostanie TEST MENU - LED - SWITCHES - COILS - zaprogramowany I sporo poprawionych kosmetyków programowych które wyszły w trakcie testów i użytkowania na imprezach RETRO. GI - zaprogramowane i podłą czone, FLASH LED na bumperach zaprogramowane i podłączone Projekt powstanie na bazie playfieldu FIREBALL II dzięki koledze KRISZNA od którego zakupiłem w/w flippera. DZIĘKUJĘ Wiďż˝c tak, wstďż˝pnie zasady gry wyglďż˝dajďż˝ nastďż˝pujďż˝co: MULTIBALL + 5000 POINTS: aby go dostaďż˝ naleďż˝y umieďż˝ciďż˝ kule w 2 gniazda 1-lewe i 1-prawe nastďż˝pnie 3 kulďż˝ z gďż˝rnej lewej ďż˝apki trafiďż˝ w ďż˝rodkowy target, nastďż˝pny MULTIBALL moďż˝na zrobiďż˝ dopiero po stracie wszystkich kul z multiball-a kaďż˝de trafienie w gniazdo przed stratďż˝ flipper bďż˝dzie odrzucaďż˝ kulki, EXTRABALL: aby dostaďż˝ dodatkowďż˝ kulďż˝ naleďż˝y zdobyďż˝ 100000 punktďż˝w, EXTRABALL ZEGAR: czyli po dojďż˝ciu od 1 do 12 otrzymasz za kaďż˝dym razem dodatkowďż˝ kulďż˝ (nie jest ďż˝atwo) poniewaďż˝ trzeba to zrobiďż˝ podczas rozgrywki 1 kulďż˝, czyli grajďż˝c dojdziesz np. do 10 i stracisz kulďż˝ to zegar zaczyna od 1, ZEGAR dziaďż˝a zliczajďż˝c punkty z bonus kaďż˝da cyfra to zdobycie 1000 punktďż˝w bonusa (prz okazji widzimy ile bďż˝dzie punktďż˝w z bonus) ZEGAR pokazuje przykďż˝adowo 1 i miga 2 to znaczy ďż˝e bonus bďż˝dzie >=1000 gdy ďż˝wieci 1 i 2 a miga 3 to bonus >=2000 itd. KICKBACK: czyli wybijak miďż˝dzy flipperami, na starcie gry dostajesz 3 uďż˝ycia kolejne 3 zbieramy za kaďż˝dy MULTIBALL o tym czy jeszcze mamy informuje nas migajďż˝cy INSERT "SPL." BONUS 2X - uzyskuje siďż˝ za dojďż˝cie do 4 ZEGARA ďż˝wieci dolny INSERT 2X BONUS 3X - uzyskuje siďż˝ za dojďż˝cie do 8 ZEGARA ďż˝wieci dolny INSERT 3X BONUS 4X - uzyskuje siďż˝ za dojďż˝cie do 12 ZEGARA ďż˝wieci dolny INSERT 4X 2X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje siďż˝ poprzez zbicie 1X bankďż˝w TARGETS LEWY, ďż˝RODKOWY, PRAWY 3X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje siďż˝ poprzez zbicie 2X bankďż˝w TARGETS LEWY, ďż˝RODKOWY, PRAWY 4X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje siďż˝ poprzez zbicie 3X bankďż˝w TARGETS LEWY, ďż˝RODKOWY, PRAWY 5X punkty BUMPERS, SLINGSHOTS uzyskuje siďż˝ poprzez zbicie 4X bankďż˝w TARGETS LEWY, ďż˝RODKOWY, PRAWY czyli np. za BUMPERY sďż˝ po 50 punktďż˝w to przy 2X jest 100 punktďż˝w, przy 3X jest 150 itd. informujďż˝ o tym INSERT-y po bokach zegara 2X, 3X, 4X, 5X 3 MIGAJďż˝CE ZIELONE STRZAďż˝KI pierwsze uderzenie strzaďż˝ki zapala jďż˝ na czas 20s i dostajesz 500 punktďż˝w, nastďż˝pne uderzenie tej samej kiedy jeszcze ďż˝wieci tzw. WHEN LIT dostajesz 5000 punktďż˝w itd. BALLSAVE 40s czy jeszcze jest informuje nas migajďż˝cy INSERT "SAME PLAYER SHOOT AGAIN" SKILL SHOT - w postaci spinnera podczas wybijania kuli do wylosowania 10, 100, 1000, 5000, 10000 punktĂłw Filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=BE_a7dKm91k&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=d1NVFcK3Jvs&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=QTBR2GQLOSs&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=NTrElZ-wf14 http://www.youtube.com/watch?v=7uQTLpUaUzQ&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=x5emh2pr5ec&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=nCLr3-oWlVA - Jaro - 03/02/2018 Daj display matrix. - Pinball Wizard - 03/02/2018 Nie słuchaj (czytaj) ironicznych postów, dawaj tę relację. Jestem zainteresowany w sensie lektury. Może będę pomocny. - Jaro - 03/02/2018 Proszę czytać co pisze kolega. Będzie programować, więc: animacje, misje, video mode itp. Życzę powodzenia - Pinball Wizard - 03/02/2018 Ja tam przeczytałem, że będzie tworzył własną maszynę. Jaram się. Re: Budowa własnego Custom Flipper DIY by dioda2000 - NEX - 03/02/2018 dioda2000 napisał(a):Tak jak wcześniej obiecałem nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat, ale chciałbym spróbować stworzyć własną maszynę oraz podzielić się tym właśnie tutaj na forum,SUPER! Temat na pewno zaciekawi wiele osób. - Krzychu - 03/02/2018 O ile nie skończy jak custom flipper i podobne pomysły. Powodzenia. - Primus - 03/02/2018 Powodzenia ;-) - Jarnie - 03/02/2018 Jaro napisał(a):Proszę czytać co pisze kolega. Wlaśnie czytamy ze zrozumieniem... O czterocyfrowym wyświetlaczu numerycznym - dioda2000 - 03/02/2018 Krzychu napisał(a):O ile nie skończy jak custom flipper i podobne pomysły. Powodzenia. Proszę tylko o nie zniechęcanie i krytykę :mrgreen: a będzie OK. Temat będę rozwijał w pierwszym poście proszę spoglądać, na razie zamieściłem filmik. Pozdrawiam - Pinball Wizard - 03/02/2018 Popraw "ó" a w linku skasuj s w https i będzie embeded :-P - NEX - 03/02/2018 Pinball Wizard napisał(a):Popraw "ó" a w linku skasuj s w https i będzie embeded :-P jeszcze trzeba dodać [youtube][/youtube] i dopiero wtedy bedzie tak: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nCLr3-oWlVA&feature=youtu.be[/youtube] - leszek golon - 03/02/2018 Będzie znów ciekawa lektura.Naszego guru od elektroniki PINBAL WIZARDA nie udało mi się naciągnąć na opis działania wyświetlaczy ,to może ten temat będzie ciekawy do poczytania.Trzymam kciuki za efekt końcowy czyli fajnego flipereka.Życzę powodzenia i satysfakcji z pracy. - dioda2000 - 03/02/2018 leszek golon napisał(a):Będzie znów ciekawa lektura.Naszego guru od elektroniki PINBAL WIZARDA nie udało mi się naciągnąć na opis działania wyświetlaczy ,to może ten temat będzie ciekawy do poczytania.Trzymam kciuki za efekt końcowy czyli fajnego flipereka.Życzę powodzenia i satysfakcji z pracy. A co chciałbyś wiedzieć na temat działania wyświetlaczy ? multipleksowanie ? i o jakie wyświetlacze pytasz ? Pozdrawiam - Pinball Wizard - 03/02/2018 Z pewnością o DMD, czyli Dot Matrix Display. To jest z założenia proste, ale Williams (Bally itd) strasznie to skomplikował z powodu istniejących wówczas ograniczeń technologicznych (procesor ośmiobitowy, zegar max 8 MHz, dyskretne układy scalone TTL mimo, że CMOS) Może kiedyś się zbiorę tym bardziej, że ostatnio musiałem kilka płytek DMD Controller naprawiać i przegryzałem się przez zasadę jego działania. |