Forum Flipperowe flippery.org.pl Strona Główna
 Strona główna PSF   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Personalizowany flipper
Autor Wiadomość
dinero47

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 16:55   Personalizowany flipper

Dzień dobry,
Poszukuję konkretnej osoby/firmy, która byłaby pomóc przy stworzeniu customowego flippera - widziałem taki wątek kilka poniżej i został potraktowany jako prowokacja, ja piszę poważnie. Jeśli to nierealne to od razu proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.

Założenia:
1. Wymieniamy co się da (wszystkie elementy graficzne, wymiana elementów
2. Żadne informacje z gameplay nie powinny być widoczne na wyświetlaczu, chodzi o to że chcielibyśmy zrobić flippera, tak, że nie wiadomo co było maszyną wyjściową dla laika
3. Ewentualnie P-roc i stworzenie wszystkiego od zera (potrzebny fachowiec/programista znający temat)

Jeśli ktoś ma pomysł, chciał się podjąć czegoś takiego proszę o kontakt na priv.
Ewentualnie jeśli wykonanie graniczy z cudem również smiało proszę pisać.
Proszę o wyrozumiałość, bo z wielu rzeczy nie zdajemy sobie pewnie sprawy przy takiej realizacji.
Pozdrawiam,
dinero47
 
     
dyleck 

Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 932
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-03, 20:41   

Gruby projekt. Z cudem to może nie graniczy, ale potrzeba w to włożyć dużo pracy i pieniędzy. Powstasło kilka takich fliperów (jak np. Bride of Pinbot 2.0).

1. Zmiana budy to stosunkowo prosty temat. Trzeba przygotować grafike, wydrukować na folii, zedrzeć stare naklejki i przykleić nowe (tak w uproszczeniu). Kilka dni roboty.

Zmiana grafiki na playfieldzie to już trudniejszy temat bo trzeba by przygotować nadruk pasujący do otworów. Ja bym rozebrał playfield do zera i zrobił skan. Masz wtedy bazę do zrobienia grafiki od zera. Będziesz mógł później na koniec przygotować z tego również wektory do plotera tnącego który Ci wytnie otwory pasujące do tych w playfieldzie. Następnie nałożenie nowej naklejki i dobre zabezpieczenie (lakier?).

Co do wymiany samych elementów mechanicznych to tu już dużego pola do popisu nie ma, bo generalnie maszyna jest zaprojektowana tak, że pod spodem nie da się pozmieniać układu mechanizmów. Ewentualnie wymiana różnych figurek itp. pewnie by wchodziła w grę.

2 i 3. Moim zdaniem tylko p-roc wchodzi w grę. Inaczej musiałbyś zmienić grafikę i program "ręcznie", czyli zorientować się jakie obszary w epromach co zajmuje, wyczaić format, przygotować bitmapy animacji i dźwięki... Może być problem żeby w ogóle to ugryźć. Taniej i szybciej będzie stworzyć wszystko od zera korzystając z proc'a, bo tu masz dosyć dobrze udokumentowane interfejsy do poszczególnych podzespołów. Program napiszesz w pytonie i/lub w C, jest kilka frmeworków podlinkowanych na stronie.
 
     
Diablo 
Dr.Diablo

Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 1287
Skąd: Warszawa , Lubin
Wysłany: 2017-08-03, 21:32   A to nie jest jakiś wielki problem

A to nie jest problem
Grafike mogę stworzyć jaka tylko chcesz
Moge zmienić grafike na skrzynkach playfield insertach jak i zrobić plastiki
Kwestia tylko twojej wyobraźni i $

IMG_8661.JPG
Grafiki na skrzynki
Plik ściągnięto 21 raz(y) 104,61 KB

IMG_0164.JPG
Plastiki
Plik ściągnięto 26 raz(y) 110,79 KB

IMG_8659.JPG
Inserty
Plik ściągnięto 18 raz(y) 102,67 KB

IMG_0162.JPG
Przygotowana nowa grafika na deche
Plik ściągnięto 35 raz(y) 104,91 KB

IMG_0161.JPG
Jakiś kretyn zdrapał mylar szpachelką grafika też sie poddała
Plik ściągnięto 40 raz(y) 112,55 KB

IMG_0163.JPG
Po naprawie
Plik ściągnięto 33 raz(y) 105,02 KB

_________________
Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać..
http://www.pinballowners.com/dr.diablo
 
     
snowvictim 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 00:28   

Wydaje mi się, że już "łatwiej" zrobić nową maszynę od zera niż robić konwersję. Na pewno nie ogranicza Cię wtedy nic z "dawcy", jak np. otwory w playfieldzie. Samo pudło zrobisz na kompie, jak chcesz pliki CNC na pudło to wyślij PW. Grafika na playfield, potem mapa CNC. Wszystko drukujesz albo na winylu albo sitodrukiem (robiłem playfieldy sitodrukiem i wyszły okej, aczkolwiek na następny raz nie będę robił na gołym drewnie). Z elektroniką nie powinno być tak źle, biorąc pod uwagę współczesną technologię. Sterownik tak jak napisali wyżej, PROC, aczkolwiek widziałem parę projektów, które nawet Arduino MEGA pociągnął. Najgorsze chyba programowanie, no chyba, że to twoja dziedzina. Taka trochę wielka niewiadoma finansowa bo ciężko stwierdzić ile to pieniędzy pochłonie. Może nawet wyjść czarna dziura, ale trzymam kciuki! Nie jest to rzeczą niemożliwą.
_________________
Tales of the Arabian Nights, Twilight Zone, The Addams Family, Creature From The Black Lagoon

http://www.pinballowners.com/snowvictim
 
     
NEX 
Administrator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 93
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 2936
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 09:11   

Budowa nowego flippera klasy DMD lub całkowita przebudowa istniejącej maszyny DMD? IMHO u nas (w PL) raczej nierealne. Przez ostatnie lata podobnych pomysłów było kilka jak nie kilkanaście jednak żaden z nich nie wyszedł nawet z fazy pomysłu.

Grafika, buda, playfield pewnie do zrobienia (jest już nawet oferta Diablo)
Cała jednak reszta czyli hardware i software to ogromne wyzwanie.

Nikt w PL tego jeszcze nie robił a więc temat musiałby być zlecony komuś poza granicami PL.
Koszty byłyby bardzo wysokie.

Oczywiście jeśli dysponujesz sporą gotówką to próbuj.

Całkowita przebudowa maszyny starszej (na przykład z lat 79-83) wydaje się jednak już całkiem realna. Można byłoby nawet pokusić się dodanie jakiejś dodatkowej rampy czy innych dodatków....
 
     
Jaro 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 662
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-08-04, 09:39   

NEX, całkowicie się nie zgadzam z Twoja opinią.
W 100% popieram pomysł budowy flippera od podstaw. Na początek zrobić coś bardzo prostego. Buda, grafiki, playfield to na początek. I zacząc tylko od kilku prostych rzeczy (rampy, grzyby, prosty multiball i może jakaś misja) zrobi grywalną maszynę. Na poczatek może być bez animacji.
Jak wszystko będzie ładnie grało, dopiero zacząć rozbudowe: animacje, rozbudowane mulitball, misje, skill shoty i inne bajery.

Chętnie uczestniczyłbym w takim projekcie i trzymam kciuki.
 
     
Diablo 
Dr.Diablo

Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 1287
Skąd: Warszawa , Lubin
Wysłany: 2017-08-04, 11:21   

snowvictim napisał/a:
Wydaje mi się, że już "łatwiej" zrobić nową maszynę od zera niż robić konwersję. Na pewno nie ogranicza Cię wtedy nic z "dawcy", jak np. otwory w playfieldzie. Samo pudło zrobisz na kompie, jak chcesz pliki CNC na pudło to wyślij PW. Grafika na playfield, potem mapa CNC. Wszystko drukujesz albo na winylu albo sitodrukiem (robiłem playfieldy sitodrukiem i wyszły okej, aczkolwiek na następny raz nie będę robił na gołym drewnie). Z elektroniką nie powinno być tak źle, biorąc pod uwagę współczesną technologię. Sterownik tak jak napisali wyżej, PROC, aczkolwiek widziałem parę projektów, które nawet Arduino MEGA pociągnął. Najgorsze chyba programowanie, no chyba, że to twoja dziedzina. Taka trochę wielka niewiadoma finansowa bo ciężko stwierdzić ile to pieniędzy pochłonie. Może nawet wyjść czarna dziura, ale trzymam kciuki! Nie jest to rzeczą niemożliwą.


To ma być indywidualny projekt a nie przygotowanie do masowej produkcji
To co opisujecie to sa miesiące przygotowań już nie mowiąc o kosztach .
Ile lat Bartek robił Bride 2.0 ? 2-3 lata

Poniżej ładna przeróbka
http://gameroomblog.com/s...achine-for-sale

http://gameroomblog.com/s...eyeball-madness
_________________
Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać..
http://www.pinballowners.com/dr.diablo
Ostatnio zmieniony przez Diablo 2017-08-04, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Krzychu 
NAPRAWIACZ
.


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2016
Posty: 256
Skąd: Pruszków/W-wa
Wysłany: 2017-08-04, 11:22   

Mam doświadczenie w podobnej sprawie w innej dziedzinie, więc wtrącę swoje 3 grosze. Jeśli projekt ma spełniać założenia, to zwykła podmiana elementów graficznych nie wystarczy. Masz dwa wyjścia:

1. Zbudować flipera w oparciu o istniejący, grywalny tytuł ale mocno modyfikując układ playfieldu (przesunąć dołki, zmienić kształt ramp, dodać grzybki, drop targety, etc.), podmienić grafikę na wyświetlaczu, dźwięki, sposób zliczania punktów, premie, extraball, special, itp.
2. Zbudować wszystko od zera.

W każdym przypadku najwięcej czasu i $ pochłonie projektowanie i programowanie sceny i reguł gry oraz zsynchronizowanie poszczególnych elementów. Projekty podobne do Bride of Pinbot 2.0 czy na arduino to amatorszczyzna (choć godna pochwały) w porównaniu z twoimi założeniami.
Gdybym ja kierował takim projektem to zacząłbym od pierwszego rozwiązania ale oparł całość na P-ROC i tworzył software od nowa. Grzebanie w oryginalnych romach pochłonie dużo więcej czasu, nie mówiąc o innych aspektach.

W zasadzie powodzenie projektu zależy głównie od budżetu jakim dysponujesz, ale tak jak najbardziej realne.
_________________
Masz zepsutego flipera do sprzedania lub naprawy - pisz na pw
 
     
Jaro 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 662
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-08-04, 12:19   

Metallica nie tylko od sterna (tak wiem, znowu earthshaker).

http://deathmagnetic.pl/n...dziela-wybrane/
 
     
NEX 
Administrator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 93
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 2936
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 14:42   

Jaro napisał/a:
NEX, całkowicie się nie zgadzam z Twoja opinią.

Tzn z czym dokładnie się nie zgadzasz? Z tym że taki projekt po prostu w PL nie wypali? Uważasz że w PL możliwe jest zbudowanie flippera klasy DMD od podstaw?

Takie pomysły pojawiają się (od czasu do czasu) od kilku lat i pewnie będą pojawiały się (od czasu do czasu) przez kilka kolejnych.

Oczywiście gdy by taki temat ruszył to trzymałbym kciuki z całej siły aby się udało (w miarę możliwości starałbym się także taki projekt wspierać) ale... po prostu nie wierze w to, że ktoś u nas wywali tyle kasy aby to sfinansować.
 
     
Jaro 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2011
Posty: 662
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-08-04, 14:51   

NEX napisał/a:
Budowa nowego flippera klasy DMD lub całkowita przebudowa istniejącej maszyny DMD? IMHO u nas (w PL) raczej nierealne.

Nikt w PL tego jeszcze nie robił a więc temat musiałby być zlecony komuś poza granicami PL.
Koszty byłyby bardzo wysokie.

Oczywiście jeśli dysponujesz sporą gotówką to próbuj.


Tak. Uważam, że w Polsce jest coś takiego możliwe.
Dużo gotówki? Tzn. ile??

Koszty może byłyby olbrzymie jakbyś chciał postawić całą fabryke do tego. Ja raczej widze to jako "garażowy" projekt.
 
     
Jarnie 
PSUJACZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 1658
Skąd: W-wa
Wysłany: 2017-08-04, 16:21   Re: Personalizowany flipper

dinero47 napisał/a:
Dzień dobry,
Poszukuję konkretnej osoby/firmy, która byłaby pomóc przy stworzeniu customowego flippera -


Pozwolę sobie podpowiedzieć kogo potrzebujesz:

nie firmy, nie jednej osoby a zespołu zapaleńców wśród których będzie grafik, programista, artysta plastyk, mechanik mających wspólne cechy t.j. znajomość i zainteresowanie fliperami.

Poczytaj o zespole, który wykonuje realną wersję wirtualnego pierwowzoru Timeshock!
_________________
A gdyby geje opanowały nasze dzieje, to skąd na świecie brały by się geje ???

http://www.pinballowners.com/jarnie
 
     
JarekC.DIY
NAPRAWIACZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 46
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-04, 20:30   

W dziedzinie elektroniki mogę służyć pomocą (zawodowo zajmuję się projektowaniem urządzeń elektronicznych, głównie technika cyfrowa).

JarekC

PS.
Sam natomiast mam sentyment do elektromechaników.
 
     
NEX 
Administrator


Pomógł: 1 raz
Wiek: 93
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 2936
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-04, 22:43   

Jaro napisał/a:
Tak. Uważam, że w Polsce jest coś takiego możliwe.

Jaro, jakieś 5 lat temu rzuciłem na forum taki pomysł, najpierw w formie żartu primaaprilisowego, potem po wyodrębnieniu tematu powstała całkiem ciekawa dyskusja pełna pomysłów (jak poszukasz na forum temat cały czas jest).
Później pojawiały się inne tematy, czasem ktoś pojawiał się na forum pytając o budowę takiego flipera.... jednak nigdy żaden z tych pomysłów nie wyszedł poza fazę pomysłu.

Naprawdę byłoby super gdyby taki projekt ruszył jednak szczerze mówiąc dziś jakoś nie wierze w to aby ktoś chciał zainwestować w to kasę (a musiałaby to być całkiem spora kasa)
 
     
snowvictim 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-05, 02:10   

NEX napisał/a:

Grafika, buda, playfield pewnie do zrobienia (jest już nawet oferta Diablo)
Cała jednak reszta czyli hardware i software to ogromne wyzwanie.


Nie koniecznie. Oczywiście nie mówię, że jest to proste jak dwa plus dwa, ale myślałem nad tym kiedyś. Grafika, buda, playfield, jak powiedziałeś, zrobić samemu, mamy już wtedy pole do manewru. Osiedlanie playfieldu zrobić już z dostępnych części od innych tytułów (zrobiłem dawniej whitewood'a, którym nie podzieliłem się na tym forum. Flippery miał z Road Kings, drop targety z jeszcze innego tytułu nie pamiętam jakiego, slingshoty zapasowe z mojego EATPM, jakoś hulał). Potem ze "skończonym" projektem pójść do jakiegoś głodnego studenciaka polibudy gotowego napisać program, innego wziąć do elektroniki. Może nie być tak źle jak się wydaje. :-)
_________________
Tales of the Arabian Nights, Twilight Zone, The Addams Family, Creature From The Black Lagoon

http://www.pinballowners.com/snowvictim
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgrey created by spleen modified v0.3 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14