PinCab

Gry i emulatory na komputer / konsolę.
ODPOWIEDZ
Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-06, 21:30

Tak, ale jak jest wersja dwuekranowa to masz grill na trzecim wyswietlaczu a pusto na DMD. ROzdzialke da sie zmniejszyc ale nie wiem czy az tak - do 640 na pewno

petercobra
Posty: 65
Rejestracja: 2013-08-26, 15:11
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: petercobra » 2014-04-07, 07:38

Huh? Nic nie rozumiem :)

Ściągasz db2s, ustawiasz programem rozdziałkę backglassa i masz samego transite bez grila i dmd. Masz 2 czy 3 monitory do caba?

Wieczorem będę miał więcej czasu to napiszę tutka ze zdjęciami ^_^

Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-07, 09:26

Ustawiłem poprawnie rozdzielczość backglass
Ale niektóre pliki db2s zawierają backglass z grillem a inne nie i nie wiem czy źle myślę, i każdy db2s jest gotowy aby obsłużyć 3 monitory. Czy są jakieś ustawienia w opcjach pozwalające na "rozciągnięcie" obrazu tak aby schować grill

Np tu:
http://vpuniverse.com/forums/files/file ... 2003-db2s/

petercobra
Posty: 65
Rejestracja: 2013-08-26, 15:11
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: petercobra » 2014-04-07, 09:54

U mnie każdy db2s działa poprawnie na 3 monitorach ^_^

Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-07, 10:02

Nie rozumiemy się. U mnie też działa na trzech.
Natomiast w mojej ocenie "poprawnie" oznacza, że mamy
1. obraz bez grilla
2. DMD na 3 moniotrze

A w niektórych przypadkach jak podawany LOTR mam

1. obraz z grillem
2. DMD na trzecim monitorze

co wg mnie jest stanem (z punktu widznei 3 monitorów) niepoprawnym i oznacza, że ten konkretny db2s jest dedykowany dla konfiguracji 2 monitorowej.

Więc powraca pytanie: czy jeśli mamy taki stan jak przywołany LOTR to pisząc wcześniej "zmienić rozdziałkę backglass" miałes na myślio to, że można konkretnie dokonfigurować ten konkretny db2s tak aby grill zniknął ?

petercobra
Posty: 65
Rejestracja: 2013-08-26, 15:11
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: petercobra » 2014-04-07, 11:35

U mnie db2s działa poprawnie na trzech monitorach tj:
- playfield bez dmd
- backglass na całym ekranie bez dmd i grila
- dmd na trzecim monitorze

^_^

Wieczorem napiszę tutka bo w robocie nie mam dostępu do caba i ustawień.

Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-07, 11:37

TO sprawdź czy ten konkretny też a jak tak to napisz jak to zrobiłeś.

petercobra
Posty: 65
Rejestracja: 2013-08-26, 15:11
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: petercobra » 2014-04-07, 19:10

Jak się nie mylę to chodziło Ci o coś takiego
http://imgur.com/a/rp1ki?gallery Mały bajzel w tle ale to ze względu na dużo zleceń w ostatnim czasie ^_^

Co do db2s .Kwestia tylko ustawienia odpowiednich parametrów - do tego masz DBS_SetUp.exe W zależności od ustawień rozdziałki backglassa ustawienia db2s będą różne dlatego trzeba kombinować.

Jak będziesz miał pytania to wal śmiało na PW ^_^

Awatar użytkownika
KubaS
Posty: 56
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KubaS » 2014-04-09, 16:20

Busol: spróbuj prawokliku myszy na backglasie - pojawi się okno opcji - czasami, choć rzadko, mimo prawidłowych ustawień w screenrez.txt coś się sypie i trzeba ręcznie zaznaczyć by grilla nie pokazywało - miałem tak raz czy dwa razy!

Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-10, 22:39

KubaS pisze:Busol: spróbuj prawokliku myszy na backglasie - pojawi się okno opcji - czasami, choć rzadko, mimo prawidłowych ustawień w screenrez.txt coś się sypie i trzeba ręcznie zaznaczyć by grilla nie pokazywało - miałem tak raz czy dwa razy!
Mieliście obaj rację. Dzięki za pomoc. Zadziałało.

petercobra
Posty: 65
Rejestracja: 2013-08-26, 15:11
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: petercobra » 2014-04-25, 14:14

TV 46" to widebody alias superpin czyli Indiana lub STTNG. Jak dla mnie 42" w zupełności wystarczają do standard body caba lub jego delikatnej modyfikacji. I tak 90% stołów to standard body. Oczywiście robienie pinballa caba to nie łatwe zadanie. Masa rzeczy jest do zrobienia od strony mechanicznej (force feedback, shake motor, knocker itp). Dopiero na sam koniec idzie soft czyli TPA :)

Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-25, 15:19

petercobra pisze:Oczywiście robienie pinballa caba to nie łatwe zadanie. Masa rzeczy jest do zrobienia od strony mechanicznej (force feedback, shake motor, knocker itp). Dopiero na sam koniec idzie soft czyli TPA :)
Jak już może koledzy zauważyli mam odmienne zdanie z kolegą petercobra.
Petercobra jest zwolennikiem wersji full wypas ( o której ja też marzę), zawierającej forcefeedback czyli mechaniczne "uderzanie" stycznika w skrzynię w momencie przycisniecia flippera. CO daje fantastyczny efekt. Do tego dodatkowe efekty w postaci świecących i mrygających diod czy w wersji advanced wiatraczek wiejący w twarz, albo motor trzęsący skrzynią w earthshakerze.

Ja natomiast z braku czasu i funduszy stawiam na wersję econo, w której najważniejszą rzeczą jest grywalność i fan do którego wystarcza mi że gram w wirtualnego flippera w skrzyni. I wystarcza mi porządny subwoofer który - jak dobrze dokręcony też potrafi trząść skrzynią.

Podsumowując. Zgadzam, się, że budowa caba to niełatwe zadanie. NIe zgadzam się, że trzeba robić wszystko w full wypasie aby zagrać na odpowiednim poziomie funu o czym świadczy radość moich dzieci... :)

Tutaj taka wersja hard (z dokładnym omówieniem wnętrzności)
https://www.youtube.com/watch?v=X5Fe2q79YEI

petercobra
Posty: 65
Rejestracja: 2013-08-26, 15:11
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: petercobra » 2014-04-25, 16:46

Busol - ja również nie mówię, że trzeba robić wszystko na full wypasie aby mieć frajdę z gry. Ale jak zrobisz ten pierwszy krok i wpakujesz TV do caba to potem trzeba iść dalej z projektem. Inaczej rutyna Cię zgubi i pincab pójdzie w odstawkę. Nic Ci nie da takiej frajdy jak tworzenie full wypasu :) Musisz odkładać fundusze i robić upgrade na tych Twoich żółwiach. Taki mały tunning ^_^

Obecnie grzebię na różnych forach i szukam DIY budget versji aby zrobić caba full opcje. Nie mam aby wywalić 500zł na samo oświetlenie :/ Nie jest łatwo ale jak coś mi się uda zdobyć to chętnie się z Tobą i innymi maniakami emulacji tą wiedzą podzielę. Mam w tej chwili zrobiony prototyp na którym testuję różne wynalazki i też mam radochę z gry w emulatory ale to jeszcze nie to co chcę osiągnąć :evil:

Busol
Posty: 307
Rejestracja: 2012-09-24, 14:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Busol » 2014-04-25, 16:54

W takim razie mówimy o dwóch róznych rzeczach.
O budowaniu - i tu się zgadzam, że można robić w nieskończoność - sam odkładam sobioe tuning na później

O graniu - które nie wymaga tuningowania na pewnym etapie...

NEX - czy mógłbyś wydzielić te posty do tego wątku bo pasują a umyka temat PA
http://forum.flippery.com.pl/viewtopic.php?t=1377

Awatar użytkownika
NEX
Administrator
Posty: 2970
Rejestracja: 2011-02-12, 03:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: NEX » 2014-04-26, 00:16

Busol pisze:NEX - czy mógłbyś wydzielić te posty do tego wątku bo pasują a umyka temat PA
http://forum.flippery.com.pl/viewtopic.php?t=1377
Słuszna uwaga. Zrobione :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Flippery inaczej czyli alternatywa dla prawdziwych stołów.”