Forum Flipperowe flippery.org.pl Strona Główna
 Strona główna PSF   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 


Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa własnego Custom Flipper DIY by dioda2000
Autor Wiadomość
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-12, 10:23   

Pinball Wizard napisał/a:
Przede wszystkim rozdzielić masy. Wybrać miejsce do wspólnego ich połączenia, najlepiej gdzieś blisko transformatora (zasilacza) i od tego punktu pociągnąć jedną masę dla elektroniki i drugą dla cewek żarówek itp.

To już przerabialem chyba będzie najlepiej rozdzielić masy bo opto już jest wiec zobaczę jaki efekt bedzie po odseparowaniu mas pomiędzy mikrokontrolerem a mosfetami i dam znać. Pozdrawiam
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-13, 07:17   

Po odseparowaniu układów teraz jest OK czasami bardzo ale to bardzo rzadko coś wskoczy raz na 10 gier może teraz już tylko przez sam transformator coś przejdzie ale to mi nie przeszkadza, poczyszczę jeszcze switche bo nie zawsze kontaktują (zaśniedziałe styki) i nakręcę filmik. ;-)
 
     
kris52 
Naprawiacz gier

Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 21
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-03-13, 17:30   

Witam
A jak masz w programie zrobione odpytywanie wejść ?
Myślę że powinno się to dać wyeliminować programowo.
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-13, 18:57   

kris52 napisał/a:
Witam
A jak masz w programie zrobione odpytywanie wejść ?
Myślę że powinno się to dać wyeliminować programowo.


Wejścia są ustawione na INPUT_PULLUP poprzez podanie masy funkcją

if (sensorState12SW_Target1 && !lastState12SW_Target1) {
}
if (!sensorState12SW_Target1 && lastState12SW_Target1) {
funkcja naliczanie punktów
}
 
     
kris52 
Naprawiacz gier

Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 21
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-03-13, 19:41   

A jak wygląda procedura eliminacji drgań styków oraz jak długi impuls powoduje uruchomienie procedury naliczenia punktów.
A poza tym chyba można sobie darować wszystko z wejść przez 0,2 sekundy po zadziałaniu wyjść sterujących cewką.
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-13, 19:51   

kris52 napisał/a:
A jak wygląda procedura eliminacji drgań styków oraz jak długi impuls powoduje uruchomienie procedury naliczenia punktów.
A poza tym chyba można sobie darować wszystko z wejść przez 0,2 sekundy po zadziałaniu wyjść sterujących cewką.


ustawione delay(50); do ponownego aktywowania poza tym w/w funkcja powoduje że styk działa tylko 1 raz tzn. po przyciśnięciu switcha kolejne naliczanie nastąpi dopiero po jego zwolnieniu i ponownemu naciśnięciu a reakcja wejścia jest natychmiastowa ponieważ kula uderza tylko na ułamek czasu więc nie wiem czy jest robić sens przytrzymania a nawet jeśli to masz pomysł jak to zrobić funkcją millis aby nie zatrzymywać programu funkcją delay ? aby wejście zadziałało dopiero po czasie naciśnięcia switcha np. 50 milisekund a przy krótszym czasie nie może funkcją debouncer.interval(5);
 
     
kris52 
Naprawiacz gier

Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 21
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2018-03-13, 20:14   

Zobacz pod tym linkiem.
https://majsterkowo.pl/forum/tutoriale-f38/gotowiec-4-obsluga-watkow-koniec-z-uciazliwym-delay-t1974.html
Ja z arduino nic jeszcze nie robiłem a lata temu coś tam w bascomie się pisało oraz w c.
No niezupełnie na ułamek sekundy. Jak dam rade to może w nocy przyjrzę się jak to zrobić na platformie arduino.
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-16, 00:37   

Dodałem jeszcze ballsave na 20 sekund lub jak nie będzie żadnego trafienia, poprawiłem multiball-a (w momencie uzyskania multibala i trafieniu ponownie w LOCK flipper odrzuca kulę z powrotem dopiero po stracie wszystkich kul jest możliwość utworzenia nowego multibala), BONUS końcowy czyli flipper zlicza podczas grania do pamięci ilość trafień z każdego target-u gry po 1 i 2 punkty w zależności od target-u i dodaje go po stracie każdej kulki do wyniku oraz EXTRABALL tzw. SHOOT AGAIN po uzyskaniu ustawionego progu punktów np. 5000. W ten weekend wrzucę filmik z rozgrywki :lol:
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-18, 19:09   

Wrzuciłem filmik z rozgrywki myślę że się spodoba, teraz pozostanie oprogramowanie oświetlenia czyli kolejna przeprawa z przewodami i kodowaniem ufff.
Pozdrawiam
 
     
leszek golon 
pinfan


Pomógł: 9 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 701
Skąd: Poznan
Wysłany: 2018-03-18, 19:27   

dioda2000 napisał/a:
Wrzuciłem filmik z rozgrywki myślę że się spodoba, teraz pozostanie oprogramowanie oświetlenia czyli kolejna przeprawa z przewodami i kodowaniem ufff.
Pozdrawiam


NO i działa Gratulacje
 
     
Kriszna 
naprawiaczEM


Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 12 Mar 2014
Posty: 310
Skąd: CZARNKÓW
Wysłany: 2018-03-18, 20:14   

Super!Super! Mkniesz z projektem tak szybko jak ból w kościach ;-) .Gratulacje.A tak zapytam o ten plastikowy post między fliperami,już też działa?Pamiętam że jest uruchamiany po przez dodatkowy przycisk na skrzyni.
_________________
Pinball EM
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-18, 20:20   

Kriszna napisał/a:
Super!Super! Mkniesz z projektem tak szybko jak ból w kościach ;-) .Gratulacje.A tak zapytam o ten plastikowy post między fliperami,już też działa?Pamiętam że jest uruchamiany po przez dodatkowy przycisk na skrzyni.


Tak działa, zdobywa go się po umieszczeniu 2 kul w LOCK czyli za każdą kulę dostaje się jedno użycie KICKBACK-a po zużyciu ilości zdobytych aktywacji przestaje działać i trzeba znowu załadować kulki i tak w kółko.
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-19, 19:43   

Poprawiłem jeszcze bonus (teraz po stracie kulki pokazuje ilość zdobytego bonusa a następnie wynik już z sumowanym bonusem) jeszcze pracuję nad informacją na wyświetlaczu którą kulką gramy 1,2,3....itp. chyba że jeszcze coś przyjdzie mi do głowy :roll: .
 
     
bms
noob


Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 41
Skąd: Krk
Wysłany: 2018-03-19, 22:32   

Ok, czyli potrafisz stworzyć "układ nerwowy" flippera od podstaw (rewelacja). Co zrobisz z tym potencjałem? Będziesz szlifował aktualny stół, czy docelowo chcesz zrobić coś autorskiego?
 
     
dioda2000 
NAPRAWIACZ


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 110
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-03-20, 00:31   

bms napisał/a:
Ok, czyli potrafisz stworzyć "układ nerwowy" flippera od podstaw (rewelacja). Co zrobisz z tym potencjałem? Będziesz szlifował aktualny stół, czy docelowo chcesz zrobić coś autorskiego?


Witam, na pewno będę rozwijał projekt na razie na tym playfieldzie zostały jeszcze LED-y do zaprogramowania i podłączenie GI może dołożę SPINNER i zmienię wyświetlacz który będzie miał więcej segmentów to będę mógł poszaleć z punktacją, nie wiem co w przyszłości jeszcze wymyślę czy stworzę coś nowego czas pokaże, dodałem już wyświetlanie którą kulą gramy, dla zainteresowanych i ciekawych to program już zajmuje 24 strony A4 10% pamięci FLASH :roll: zastanawiam się na połączeniem ARDUINO z RASPBERRY PI i wyświetlacza LCD do wyświetlania animacji/filmików podczas gry ponieważ na RASPBERRY mam zrobiony sketch do wyświetlania filmów przyciskiem ale najpierw ukończę oświetlenie. Zainstalowałem wyświetlacz MATRIX 8x96 MAX7219 trwają testy działania jak narazie jest dobrze.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgrey created by spleen modified v0.3 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13