Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Update forum 2020 - instrukcja / lista zmian
#1
Exclamation 
Miło nam poinformować Was, że właśnie został zakończony proces modernizacji naszego forum.

Po ostatniej awarii z trudem udało się uratować bazę forum. Po odzyskaniu zawartości rozpoczęliśmy prace nad modernizacją skryptów. Pierwsza wersja forum oparta była o stary nie rozwijany od dawna skrypt z przed 15 lat pbp by Przemo. Aby docelowo przejść na myBB należało najpierw wykonać konwersję na phpbb 2, następnie na phpbb3 a dopiero ostatecznie na myBB.
Aktualnie forum pracuje na najnowszej wersji skryptu myBB – czyli skrypcie, który jest platformą nadal rozwijaną, co zapewni nam w przyszłości stałe aktualizacje.

Skrypt posiada wiele ciekawych funkcjonalności. Kilka z nich jest już dostępnych, inne będziemy sukcesywnie dodawać.  W kolejnym poście opisuję to co jest dostępne już teraz.

WAŻNE

Po zalogowaniu zalecamy (choć NIE jest to oczywiście obowiązkowe) wykonanie trzech poniższych czynności

1. Niestety nie udało nam się przetransferować awatarów – dlatego każdy będzie musiał dodać sobie samodzielnie awatar w panelu użytkowania. Domyślnie każdemu przypisany jest awatar startowy.  Można dodawać awatary o wymiarach aż 400x400.  Oczywiście awatar pokazujący się przy postach będzie automatycznie zmniejszany ale w profilu użytkownika będzie widoczny w pełnych wymiarach (to może być istotne dla osób chcących użyć jako awatara na przykład swoich zdjęć).

2. Jeśli ktoś chciałby uzyskać klasyczny sposób wyświetlania wątków podobny do tego ze starego forum (awatar i nazwa użytkownika z lewej strony  a nie pomierzy postami) to może dokonać takich zmian w panelu użytkownika (opis w kolejnym poście).

3. Przy pierwszym logowaniu po zmianie skryptu, może okazać się ze użytkownik ma kilkaset nieprzeczytanych postów, należy wtedy wejść w „Pokaż nieprzeczytane posty” i kliknąć „odznacz wszystkie posty jak przeczytane”. Od tego momentu funkcja ta działać już będzie tak jak na dawnym forum (z kilkoma nowymi dodatkami – jak bumpery – co opisane jest poniżej)
Odpowiedz
#2
Kilka najważniejszych nowych funkcjonalności.

1.Zmiana stylu
Forum umożliwia wybór jednego z kilku zaimplementowanych stylów kolorystycznych . Zmiany dokonać można w menu rozwijalnym znajdującym się w prawym dolnym rogu strony. Stylem domyślnym jest styl Default.

2. Zmiana sposoby wyświetlania postów oraz inne opcje w Panelu użytkownika
Wchodząc w Panel użytkownika następnie klikając "Edytuj Opcje" (w menu po lewej stronie) można spersonalizować forum pod własne preferencje. Nowy skrypt daje naprawdę duże możliwości personalizacji.
Na przykład: w sekcji "Opcje wyświetlania wątków" zaznaczając "Wyświetlaj posty w trybie klasycznym" można uzyskać inny widok wyświetlania - nick, awatar i opis użytkownika będą nie nad postem ale obok niego (tak jak na starym forum).

3. Informacje o nowych postach
- Bumpery. W lewej kolumnie widoczne są kolorowe grzyby (czy jak ktoś woli bumpery) - żółty oznacza nowe posty, niebieski ich brak a czerwony forum zablokowane.
- Pokaż nowe posty, Pokaż dzisiejsze posty, Pokaż nieprzeczytane posty (liczba), Prywatne wiadomości (liczba).
Pod głównym górnym banerem pojawiają się informacje dotyczące nowych postów oraz nowych prywatnych wiadomości. Liczby w nawiasach informują o ilościach nowych postów.

4. ShoutBox
Dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników na dole strony dostępny jest ShoutBox.

5. Kalendarz
Kalendarz dostępny jest nad polem szukaj. W zasadzie są to dwa kalendarze: publiczny oraz prywatny. Treści dodawane do kalendarza publicznego będą widoczne dla wszystkich użytkowników forum dlatego wymagać one będą zatwierdzenia przez moderatora oraz wpisania w ujednolicony szablon. Do kalendarza prywatnego można dodawać dowolne treści.
Treść dodana do kalendarza publicznego powinna zawierać:
- nazwa wydarzenia
- rodzaj wydarzenia (np. Turniej, Spotkanie Ligowe,)
- lokalizacja wydarzenia
- data i godzina wydarzenia
- krótki opis wydarzenia.

6. Reputacja oraz oceny wątków
W postach możliwe jest dodawanie punktów reputacji (czyli coś w rodzaju podziękowań/punktów pomógł) a na początku wątków ocen całego tematu (w postaci gwiazdek).

Z czasem dodawać będziemy kolejne funkcjonalności (m.in. donejty, integrację z FB i inne). 

Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane  Smile
Odpowiedz
#3
Odnośnie avatarów.
Jeśli ktoś był bardzo przywiązany do swojego avatara Smile ale nigdzie go już nie ma, napiszcie do mnie na priv, opiszcie jak wyglądał, a ja postaram się go odszukać w archiwum.
Sinbad, Mata Hari, Grand Lizard, Lord of The Rings
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości